Drs. Koos Timmermans nieuw lid Raad van Toezicht

persbericht headerbeeld

Koos Timmermans (62) is op 8 februari 2022 toegetreden tot de Raad van Toezicht van KWF. Hiermee heeft hij de positie van de afgetreden Gert Jan Janssen overgenomen.

Koos Timmermans is Commissaris bij PostNL, bij Havenbedrijf Rotterdam en bij de Nederlandse Financieringsmaatschappij voor Ontwikkelingslanden (FMO).

Daarvoor was hij onder andere Chief Financial Officer van de ING Groep N.V., bestuursvoorzitter van de ING Bank en Chief Risk Officer van de ING Groep N.V.

Ervaren bestuurder en toezichthouder

Hesje van der Meer, CFO/COO van KWF: "Ik verwelkom Koos Timmermans heel graag als nieuw lid van de Raad van Toezicht en als voorzitter van de Audit Commissie en de Beleggingscommissie. Ik verheug me bijzonder op onze samenwerking omdat Koos als zeer ervaren bestuurder en toezichthouder KWF zeker een stap verder gaat brengen."

Kanker in privéleven

Koos heeft kanker van nabij meegemaakt: “Ook ik heb veel mensen dicht bij me aan kanker verloren. Alleen al de laatste 3 jaar mijn ouders, zus en 2 goede vrienden.”

Mooie uitdagingen

“Tijdens de introductiegesprekken met KWF-collega’s heb ik ervaren dat er bij KWF zeer gemotiveerde en betrokken mensen werkzaam zijn. Ik ben dan ook zeer gemotiveerd om bij de Raad van Toezicht van KWF aan de slag te gaan. En er liggen mooie uitdagingen waar ik met mijn ervaring aan kan bijdragen.”

30 maart 2022